Doğu Anadolu Kültür ve Tarih Programı
Perşembe, Mart 6, 2025
Doğu Anadolu Kültür ve Tarih Programı Başvuruları Başladı
PROGRAMIN AMACI
Başkanlığımız diasporamıza mensup gençlere yönelik Türkiye’nin farklı bölgelerinin tarih, kültür ve coğrafyasına dair bilgi birikimlerini artırmaları amacıyla çeşitli programlar düzenlemektedir. 2025 yılında ilk defa gerçekleştirilecek olan “Doğu Anadolu Kültür ve Tarih Programı” ile Türklerin Anadolu’ya giriş kapısı olan bölgenin Selçuklu, Anadolu Beylikleri, Osmanlı ve Cumhuriyet dönemleri boyunca oynadığı önemli rolün çeşitli eğitimler ve kültürel gezilerle anlatılması planlanmaktadır. Program kapsamında, tarih boyunca Türk-Ermeni ilişkilerinin seyri ve 1915 olaylarına ilişkin hazırlanan eğitim programları Kafkas ve Van Yüzüncü Yıl Üniversiteleri desteğiyle gerçekleştirilecektir. Doğu Anadolu'nun yakın tarihine dair derin bir bakış açısı kazandırılması ve tarihi gerçeklerin yerinde öğrenilmesi amacıyla bölgede yaşanan olaylara tanıklık eden Van Zeve, Kars Pergit ve Subatan köyleri de program kapsamında ziyaret edilecektir.
PROGRAM TARİHİ
Program, 4 - 11 Mayıs 2025 tarihlerinde gerçekleştirilecektir. Katılımcıların, 4 Mayıs 2025 tarihinde Kars şehrinde olmaları ve programın tamamına katılmaları beklenmektedir.
BAŞVURU ŞARTLARI NELERDİR?
1. Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak, mavi kart sahibi olmak ya da mavi kart sahibi olmaya hakkı olmak,
2. Yurt dışında yaşıyor olmak,
3. 18- 35 yaş aralığında olmak.
Sosyal bilimler alanında eğitim alan ve program konusuna ilgi duyan kişilere öncelik verilecektir.
KATILIMCILARA SAĞLANACAK İMKÂNLAR NELERDİR?
1. Konaklama, yemek, eğitim ve diğer organizasyon giderleri Başkanlık tarafından karşılanacaktır.
2. Program başlangıcında Kars Havaalanından konaklama yerine ulaşım Başkanlık tarafından sağlanacaktır.
3. Programa katılmaya hak kazanan kişilerin program başlangıcında belirtilen tarihte Kars’ta olma koşulu ile program tarih aralığının öncesi ve sonrasında yapacakları seyahat giderleri (uçak/otobüs/tren biletleri vb.) tabloda belirtilen miktarlara kadar bilet ibrazına bağlı olarak desteklenecektir.
Ülke |
Destek Tutarı |
Amerika Birleşik Devletleri |
500 Amerikan doları |
Almanya |
200 avro |
Avustralya |
750 Avustralya doları |
Avusturya |
200 avro |
Belçika |
200 avro |
Birleşik Krallık |
200 İngiliz sterlini |
Danimarka |
200 avro |
Fransa |
200 avro |
Finlandiya |
200 avro |
Hollanda |
200 avro |
İsveç |
200 avro |
İsviçre |
200 İsviçre frangı |
İtalya |
200 avro |
Kanada |
700 Kanada doları |
Norveç |
200 avro |
Yeni Zelanda |
750 Yeni Zelanda doları |
Diğer Ülkeler* |
150/250 Amerikan doları |
*Diğer Avrupa ülkeleri ve Türkiye’ye komşu ülkeler 150 Amerikan dolarına kadar; bunun dışında kalan ülkeler ise 250 Amerikan dolarına kadar desteklenecektir. |
PROGRAMA NASIL BAŞVURU YAPILIR?
● Başvurular 7 Mart – 31 Mart 2025 tarihleri arasında alınacaktır. Programa başvurular, https://forms.office.com/r/WPrbxJ0xg5 adresinde yer alan çevrim içi başvuru formunun doldurulmasıyla gerçekleştirilecektir.
● Başvuru formunun eksiksiz ve özenle doldurulması, değerlendirme sürecinde öncelik sağlayacaktır.
● Ayrıntılı bilgi için kulturgezileri@ytb.gov.tr adresine e-posta gönderebilir ya da +90 530 257 25 99 numaralı WhatsApp Danışma Hattı’na mesaj atabilirsiniz.
KABUL EDİLEN ADAYLARIN PROGRAMA KATILIMI İLE İLGİLİ SÜREÇ NASIL İŞLEYECEK?
● Başkanlık tarafından programa katılmaya hak kazanan adaylara programa kabul edildiğine dair bir e-posta iletilecektir.
● Başkanlık tarafından olumlu sonuç e-postası gönderilen adayların, bildirim tarihinden itibaren 5 gün içinde programa katılımlarını teyit eden bir e-posta göndermesi beklenmektedir. Belirtilen süre içinde teyit yapılmadığı takdirde, adayın katılım hakkından feragat ettiği kabul edilecektir.
● Programa katılımını teyit eden kişilere, program konusunda ayrıntılı bilgilendirme yapılacak ve katılımcılardan bilet bilgilerini Başkanlık ile paylaşmaları talep edilecektir.
